|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2369 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Wieczór bajek i wierszy można wykorzystać na lekcjach j. polskiego, zajęciach w bibliotece, świetlicy. Celem tych zajęć jest zachęcenie dzieci do czytania literatury dziecięcej. Jestem autorką scenariusza. Scenariusz ten wykorzystuję w mojej pracy w Domu Wczasów Dziecięcych w Sidzinie. Dzieci bardzo chętnie biorą udział w zabawie. Bawiąc się uczą zarazem.
Wieczór bajek i wierszy - poznajemy nowe i przypominamy sobie znane bajki i wiersze. Opracowała: mgr Lucyna Wróbel Cele:
- Zachęcenie dzieci do czytania literatury dziecięcej.
- Nauka czytania i słuchania ze zrozumieniem.
- Poznanie nowych i przypomnienie sobie znanych bajek i wierszy.
- Kształcenie umiejętności współpracy w grupie.
- Wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad.
- Wprowadzenie elementu współzawodnictwa.
Środki dydaktyczne:
- Teksty wierszy: "Rzepka", "Na straganie", "Lokomotywa", "Foka",
- Tekst bajki: "Kareta"
- Przedmioty: rybka, jabłko, ziarenka, stoliczek, łupinka orzecha, mąka z młyna, zapałki, czerwone wysokie buty, wrzeciono.
- ziarna grochu, fasoli białej i czarnej, zboże.
- Tekst zmienionej bajki "Czerwony kapturek"
- Kartki z bloku i kredki.
- Słuchowisko radiowe "Alicja w krainie Czarów".
- Magnetofon
Część wstępna:
- Zapoznanie z zasadami obowiązującymi podczas wieczoru bajek i wierszy.
- Podział na grupy.
- Ustalenie zasad punktacji.
- Wybór jury.
Część właściwa: Inscenizacja wybranej bajki przygotowanej przez dzieci.
- Czytanie wierszy, uważne słuchanie i wypisywanie z nich jakichś rzeczy.
- "Rzepka" - kto ciągnął rzepkę?
- "Na straganie" - jakie warzywa rozmawiały ze sobą?
- "Lokomotywa" - kto jechał pociągiem?
Wspólna zabawa "Kareta" - czytanie bajki wykonywanie ustalonego zadania.
- Wpisywanie odpowiednich wyrazów w treść wiersza "Foka".
- Wyciąganie przedmiotów z worka - z jaką bajką kojarzą się te rzeczy?
"Rybka" - "O rybaku i złotej rybce" "Jabłko" - "Śnieżka" "Ziarenka" - "Kopciuszek" "Stoliczek" - "Stoliczku nakryj się" "Łupinka orzecha" - "Calineczka" "Mąka z młyna" - "Wilk i siedem koźląt" "Zapałki" - "Dziewczynka z zapałkami" "Czerwone wysokie buty" - "Kot w butach" "Wrzeciono" - "Śpiąca królewna"
Zabawa: "Zamki i księżniczki"
- Praca kopciuszka (rozdzielenie ziaren grochu, fasoli białej i czarnej, zboża oraz dokładne przeliczenie).
- Co się zmieniło w bajce - (chochlik zmienił wyrazy - należy je odszukać).
- Wykonanie ilustracji do bajek przez całą grupę i odgadywanie tytułu przez dwie wybrane osoby z grupy.
"Nowe szaty cesarza" "Słowik" "O rybaku i złotej rybce" "Calineczka" W trakcie malowania zostaje włączone słuchowisko pt. "Alicja w krainie czarów" Zakończenie:
- Podsumowanie zajęć.
- Podliczenie punktów.
- Rozdanie nagród.
Autor: Lucyna WróbelDom Wczasów Dziecięcych w Sidzinie |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|